Browsing shop tag

Jose María Usandizaga

José Maria Usandizaga Soraluze (1887-1915)

1887ko martxoaren 31n Donostian jaio zen eta bertan hil zen 1915eko urriaren 5ean.
German Zendoiarekin musika ikasten hasiko da eta gero Beltran Pagolarekin harmonia ikasiko du. 1901ean bere irakasleen gomendioz Parisko Eskola Cantorum-en sartuko da eta 1906 arte bertan jarraituko du. Bere irakasleak dira Grovlez (pianoan), baron de la Tombelle (harmonian), Tricon (kontrapuntuan) eta Serres (instrumental guztietan) eta horiez gain Vincent d’Yndy (konposizioan).
Bere jaioterrira itzuli eta gero aktibitate sortzaile handia garatzen du kamara, koru eta orkestrarako musika eta pianorako idatzitako obrekin, baina antzerki lirikoan lortuko du arrakasta izugarria Mendi-Mendiyan, Las Golondrinas eta La Llama obrekin. Organorako bere errepertorioa murritza da, hala ere bertan bere musikarako sentsibilitate handia nabaritzen da fintasun handiko harmonia erabiliz non bere garaiko eskola frantsesari berak dion lilura antzematen den. Nahiz eta bilduma honetan presentzia duten musikagile euskaldun eta nafarren artean organoari dedikatu ez den bakarra, bera izan, instrumentu honi ezin hobeki egokitutako lengoaia organistikoa erabiltzen du.
—————————————————–
José Maria Usandizaga y Soraluce (1887-1915)

Nace en San Sebastián el 31 de marzo de 1887 y muere en la misma ciudad el 5 de octubre de 1915.
Se inicia a la música con Germán Cendoya, posteriormente estudia armonía con Beltrán Pagola. Por recomendación de sus profesores en 1901 ingresa en la Schola Cantorum de Paris donde permanece hasta 1906. Sus profesores son Grovlez (piano), el barón de la Tombelle (armonía), Tricon (contrapunto) y Serrés (conjunto instrumental), además de Vincent d´Yndy para la composición.
A partir de su vuelta a su ciudad natal desarrolla una importante actividad creativa con obras escritas para piano, música de cámara, coro y orquesta, pero es en el teatro lírico donde obtendrá un éxito de grandes vuelos con Mendi-Mendiyan, Las Golondrinas y la Llama. Su repertorio para órgano es limitado, pero en el mismo se aprecia su gran sensibilidad musical utilizando una armonía de gran refinamiento en la que se puede apreciar su admiración por la escuela francesa de su época. Utiliza un lenguaje organístico perfectamente adaptado a este instrumento a pesar de ser el único compositor no dedicado al órgano de los presentes en esta colección de compositores vasconavarros.
———————————————————–
José Maria Usandizaga y Soraluce (1887-1915)

Born in San Sebastian on March 31st, 1887, he died in the same city on October 5th, 1915.
He started his music studies with Germán Cendoya and later studied harmony with Beltrán Pagola. Following the recommendation of his San Sebastian teachers he joined the Schola Cantorum of Paris in 1901and remained until 1906, where his teachers were Grovlez (piano), Barón de la Tombelle (harmony), Tricon (counterpoint) and Serrés (instrumental ensembles) as well as Vincent d´Indy for composition.
On his return to San Sebastian his significant creative activity included composing works for piano, chamber music and choir and orchestra, but it was in the theatre that he had most success with his operas and zarzuelas Mendi-Mendiyan, Las Golondrinas and La Llama. His organ repertoire is limited but his works reveal great musical sensitivity in his use of highly refined harmony, which reflects his admiration for the French school of his time. Although he is the only composer included in this collection who did not dedicate himself to this instrument he uses an organ language perfectly adapted to this instrument.