Vicente Goicoechea
Vicente Goikoetxea
Errazti, Aramaioko Ibarra auzoan jaio zen, Araban.
Gorritiren ikaslea izan zen eta 1890. urtean Valladolideko Katedraleko kapera maisurako oposizioak irabazi zituen eta handik elizako musika berritzeko eta duinagoa egiteko, mugimendu zeziliarraren aurreiritzi teorikoak Penintsulan zabaltzen ahalegindu zen; zeren eta XIX. mendean zehar, Europa osoan, eliza-musika endekatuz joana baitzen, arrunkeria handienean erori arte.
Bere maisutzari esker elizaratu ziren berriro XVI. mendeko maisu handien doinuak, Morales, Palestrina eta Victoria eta baita ere XIX. mendeko musika-lanik sendoenetakoak (Eslava eta Gounod-enak). Mugimendu zeziliarra San Pio X.aren “Motu Propio” izeneko entziklikaz akabo zen. Mugimendu berritzaile honen maila gorenean daude Goikoetxearen musika-lanak, batez ere Sortzez Garbiaren aldeko Meza eta Miserere, askotan emanak izan direnak katolikoen artean.
Baita ere Elizako musikaren aldeko Kongresu bultzatzaile eta suspertzaile sutsua izan zen, beti, Eliza Katolikoko musika berritu eta zabaldu guran. Bere Misa pro defunctis bere azken urteetan egina da. Bere jarraitzaileen artean Aita Otaño nabarmentzen da, zeinak Tesoro Sacro Musical izeneko aldizkariaren bitartez, hainbat musika-lan eta mugimendu zeziliarraren azurreiritzi teorikoak musikarien esku ipini zituen. XX. mendeko polifonista katolikoa haudienetako izan da.
Vicente Goicoechea Errazti,
nació en Ibarra de Aramaio, Alava. Fue alumno de Gorriti y en 1890 ganó por oposición la plaza de maestro de capilla de la Catedral de Valladolid desde donde introdujo en la Península los presupuestos del movimiento ceciliano, con el fin de renovar y dignificar la música sacra que a lo largo de s.XIX había ido degenerando, en toda Europa, hasta caer en la chabacanería más absoluta.
Bajo su maestría se reintrodujeron de nuevo los grandes maestros de s. XVI, Morales, Palestrina y Victoria así como las composiciones más sólidas del s:XIX (Eslava y Gounod). El movimiento ceciliano culminó en la encíclica Motu Proprio de San Pío X. La música de Goicoechea representa la cumbre de este movimiento renovador y algunas de sus obras fueron, principalmente la Misa en Honor de la Inmaculada Concepción y el Miserere, ampliamente difundidas en todo el mundo católico.
Fue así mismo un incansable renovador y propagandista del nuevo modelo e impulsor de los Congresos de Música Sacra que tanto hicieron por cambiar la música litúrgica católica. Su Misa pro defunctis data de sus últimos años. Entre sus seguidores hay que destacar al padre Otaño quien a través de la Tesoro Sacro Musical se encargó de hacer accesible las obras, partituras y presupuestos teóricos del movimiento ceciliano. Fue uno de los más grandes polifonistas católicos del siglo XX.
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