Jesús Guridi

Jesús Guridi

Jesús Guridi Bidaola (1886-1961)

1886ko irailaren 25ean Gasteizen jaio zen. Madrilen hil zen 1961eko apirilaren 7an.
Madrilen, Valentin Arinekin eta beranduago Bilbon Lope Alañarekin (biolina) eta Jose Sainz Basaberekin (harmonia), sartuko da musikaren munduan.

1903an Parisera joango da Vicent d’Indyrekin ikastera eta 1905ean Bruselan Joseph Jongenekin organo, konposizio eta fugako klaseak jasoko ditu. Azkenik Alemaniako Kolonian Otto Neitzelekin instrumentazioko kurtso bat gauzatuko du.

1944an Madrileko Real Conservatorio Superior de Musica-ko organoko katedra onartuko du eta 1956an zentro bereko zuzendari izendatzen dute.
Jesus Guridi funtsezkoa da XX mendeko Euskal Herriko eta Espainiako musikaren historian. Victor Pliego de Andresen hitzekin adierazi daiteke bere estiloa: Wagnerengandik zuzenean jasotako hasiera nazionalista duen beranduko erromantizismoa. Gero jarraitzen du: … bere garaian Europan pil-pilean dabilen abangoardismo iraultzaileetatik urruti mantentzen da, baina bere ofizioaren irmotasuna, bere lumaren inspirazioa eta bere obraren kalitate musikal izugarriak ahots propio eta berezia ematen diote.

Neurri handiko errepertorio musikaleko autore honek pianorako, korurako, kamarako musika, orkestra sinfonikoa, opera eta zartzuelarako eta gainera musika erlijiosoa idatzi zituen. Bere errepertoriotik organorako idatzitakoen artean Donostiako artzai onaren katedraleko organoaren inaugurazioa zela eta deitutako lehiaketako obra irabazlea 1953ko Triptico del Buen Pastor nabarmentzen da. Obra hau XX mendean Espainian organorako idatzitako konposizioen artean onena bezala onartzen da.

Jesús Guridi Bidaola (1886-1961)

Nace en Vitoria el 25 de septiembre de 1886. Muere en Madrid el 7 de abril de 1961. Se inicia a la música con Valentín Arín en Madrid y más tarde en Bilbao con Lope Alaña (violín) y José Sainz Basabe (armonía).

En 1903 se traslada a París para estudiar con Vincent d´Indy y en 1905 recibe clases de fuga, composición y órgano con Joseph Jongen en Bruselas. Finalmente realiza un curso de instrumentación con Otto Neitzel en Colonia (Alemania). En 1944 accede a la cátedra de órgano del Real Conservatorio Superior de Música de Madrid y en 1956 es nombrado director de dicho centro.

Jesús Guridi es un músico fundamental en la historia de la música española y vasca del siglo XX. Su estilo se podría denominar en palabras de Victor Pliego de Andrés, de romanticismo tardío de cuño nacionalista, directamente heredado de Wagner. Más tarde continúa: …permanece alejado de los vanguardismos revolucionarios que florecieron en la Europa de sus tiempos, pero la solidez de su oficio, la inspiración de su pluma y la enorme calidad musical de su obra, le dan voz propia y singular.

Autor de un repertorio musical de gran envergadura, escribe para piano, coro, música de cámara, orquesta sinfónica, ópera y zarzuela, además de música religiosa.

De entre su repertorio para órgano destaca el Tríptico del Buen Pastor (1953), obra ganadora del concurso convocado con motivo de la inauguración del órgano de la catedral del Buen Pastor de San Sebastián. Esta obra está considerada como la más importante composición para órgano escrita en España en el siglo XX.

Jesús Guridi Bidaola (1886-1961)

He was born in Vitoria on September 25th, 1886, and died in Madrid on April 7th, 1961. He began his music studies in Madrid with Valentín Arín and furtheed them later in Bilbao with Lope Alaña (violín) and José Sainz Basabe (harmony). In 1903 he went to Paris to study with Vincent d´Indy and in 1905 he received classes of fugue, composition and organ from Joseph Jongen in Brussels.

Finally, he took a course in instumentation given by Otto Neitzel in Cologne (Germany). In 1944 he became professor of organ at the Royal Superior Conservatory of Music of Madrid and in 1956 he was appointed director.

Jesús Guridi is a key composer in the history of music in Spain and the Basque Country in the XX century. His style was defined by Victor Pliego de Andrés, as late romanticism with a nationalistic stamp directly inherited from Wagner. Later he went on to say …he remained apart from the revolutionary avantguard that flourished in Europe in his time but the solidity of his working methods, his inspiration and his enormous musical quality give his work a true and unique voice.

His production spans a wide range: piano, choir, chamber and symphonic orchestra, operas, zarzuelas, as well as his compositions of religious music.
Among his organ works the most outstanding is his Tríptico del Buen Pastor (1953) – Triptych of the Good Shepherd, winner of the competition organized for the inauguration of the organ of the cathedral of the Good Shepherd of San Sebastian. This work is considered the most important organ work written in Spain in the XX Century.

Mostrando todos los resultados 5